Jakékoliv nedostatky či dotazy pište na manual@mifa.cz
Mifa.cz - Manuál
Manuál
Výpočty - Důležité výpočty pro úspěšný chod tvého týmu na MIFA. Pravidla - Soubor důležitých pravidel online manažeru MIFA.Info o týmu -> Stadion
Na každý zápasy se chodí dívat lidé a jejich součet vyjadřuje hodnota návštěvnosti. Tuto hodnotu ovlivňuje kromě ligy a pozice týmů v ní také stadion, resp. tribuny. Jejich vystavěná kapacita určuje, kolik může maximálně přijít návštěvníků. Jejich typ, počet a kapacita neovlivňuje pouze výslednou návštěvnost, ale také náklady, viz níže. Každý tým však může postavit maximálně 4 tribuny – severní, západní, jižní a východní. Při založení nového týmu ve 4. a 5.lize má vystavěny všechny čtyři typu Malá na stání o kapacitě 300 každá, což dohromady dává celkovou kapacitu 1 200 (ve vyšších ligách je to o něco více). Tribuny můžeš změnit, zbořit a případně postavit nové – lepší. Po zboření nebo změně tribuny dostaneš 40% z její hodnoty. Pro představu o typech tribun, jejich minimální a maximální kapacitě, době výstavby, ceně a údržbě Ti pomůže následující tabulka:
Tribuna | Kapacita | Cena | Údržba | Doba | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MIN | MAX | MIN | MAX | MIN | MAX | MIN | MAX | |
Malá na stání | 100 | 500 | 0.35M | 1.75M | 117k | 588k | 1 | 5 |
Střední na stání | 500 | 2000 | 2M | 8M | 630k | 2.5M | 4 | 14 |
Velká na stání | 2000 | 4000 | 9M | 18M | 2.7M | 5.4M | 10 | 20 |
Dřevěná malá | 2000 | 4000 | 12M | 24M | 1.85M | 3.7M | 13 | 21 |
Dřevěná střední | 4000 | 6000 | 28M | 42M | 4M | 6M | 24 | 30 |
Dřevěná velká | 6000 | 10000 | 48M | 80M | 6.6M | 11M | 33 | 44 |
Betonová malá | 6000 | 10000 | 60M | 100M | 4M | 6.7M | 25 | 35 |
Betonová střední | 10000 | 15000 | 105M | 157.5M | 7.6M | 11.3M | 38 | 49 |
Betonová velká | 15000 | 20000 | 165M | 220M | 12.6M | 16.8M | 50 | 60 |
Betonová GIGANTICKÁ | 20000 | 30000 | 240M | 360M | 16.8M | 25.2M | 67 | 85 |
Po kliknutí na POSTAV se objeví celý seznam tribun. Vybírat samozřejmě můžeš pouze tribuny, na které máš finanční hotovost. U každé tribuny lze zadat poté kapacitu, kterou požaduješ v rámci dané tribuny. Maximální kapacita celého stadionu pak může být 120 000 míst. Obdobně funguje změna tribuny.
Faktory ovlivňující návštěvnost
- Typ utkání (liga, pohár, přátelák, ...).
- Liga, kterou týmy hrají.
- Umístění obou týmů v tabulce.
- Kvalita nastoupených hráčů.
- Typ tribun na stadionu.
- Úroveň příslušenství stadionu (Laskominky pro diváky, Divácká atmosféra).
- Náhoda, která upravuje počet diváků v závislosti jakoby na počasí (je škaredě - přijde málo, je pěkně - přijde víc).
Údržba stadionu
Ceny uvedené v tabulce jsou za celou sezónu. Pokud víš, jakou tribunu s jakou kapacitou si postavíš, můžeš si náklady na údržbu spočítat následovně:
údržba = kapacita / MIN kapacita * cena MIN údržby.
Příklad: Mám Malou tribunu s místy ke stání s kapacitou 250 a podle tabulky vím, že minimální možná kapacita této tribuny je 100 a její roční údržba stojí 0.4M. Podle vzorce zaplatím za celou sezónu 1M (= 250 / 100 * 400 000) => denně mě údržba tribuny bude stát přibližně 11 764 (= 1 000 000 / 85).
Příslušenství stadionu
Mimo tribun se v rámci stadionu dá vylepšovat jeho tzv. příslušenství. Každé příslušenství nabývá úrovně 0 – 10. Účinky jsou individuální (viz níže), doba výstavby a cena (v závislosti na úrovni) je u všech stejná:
Úroveň | Cena výstavby | Doba výstavby | Cena údržby |
---|---|---|---|
0 | 0 | 0 | 0 |
1 | 250 000 | 4 dny | 23 100 |
2 | 1 000 000 | 7 dní | 92 400 |
3 | 4 000 000 | 12 dní | 504 000 |
4 | 10 000 000 | 21 dní | 1 680 000 |
5 | 25 000 000 | 35 dní | 4 200 000 |
6 | 50 000 000 | 49 dní | 8 400 000 |
7 | 100 000 000 | 63 dní | 12 600 000 |
8 | 250 000 000 | 84 dní | 16 800 000 |
9 | 500 000 000 | 105 dní | 33 600 000 |
10 | 1 000 000 000 | 140 dní | 50 400 000 |
Tréninkové prostory - zde trénují fotbalisté. Čím vyšší úroveň, tím bude trénink hráčů efektivnější.
Regenerační prostory - zde se fotbalisté regenerují. Ať již místo tréninku či po zápase.
Laskominky pro diváky - kiosky, nové záchody atp. Toto příslušenství láká další diváky na stadion.
Divácká atmosféra - roztleskávačky, moderátor, poločasový striptýz. Toto příslušenství působí na domácí tým, který pak předvádí lepší výkony.
Marketing - toto oddělení shání sponzory. Důležité především ke konci sezóny, kdy vám sponzoři vyplácí prémie a dary do další sezóny.
Lékař - snaží se co nejvíce zkrátit dobu léčení zraněných fotbalistů.
Juniorská akademie - tou prochází noví, mladí fotbalisté. Určuje počáteční atributy a maximální možný počet nových hráčů. Potenciál je zcela náhodný při jakémkoliv stupni JA a odhadují ho najatí skauti.
Vliv marketingu na návštěvnost
Pro lepší představu, jak velký stadion bude stačit pro potřeby vašeho týmu, poslouží tabulka s průměrnou návštěvností na ligový zápas v závislosti na lize, umístění a marketingu.
Pokud tedy máte tým s marketingem 6 v 1.lize a je na 8.místě, tak průměrná návštěva bude kolem 60828 na zápas, apod.
V první lize u vysokého marketingu a umístění se bere ohled na to, že není technicky možné mít více než 120000 stadion, takže přírůstek do průměrné návštěvy není tak vysoký.
Poslední změna: 22.10.2023, 12:19